Groepslessen binnen en buiten

Zwangerschapstraining bekkengordelspieren

Dinsdagen van 10:00 tot 11:00 uur

Je spieren rondom je bekken verstevigen doordat je op de oefenbal en mat stabiliserende oefeningen doet en daardoor kan je het gewicht van je lichaam tijdens de zwangerschap beter dragen. Ook wordt in de training veel aandacht besteed aan je houding zodat je alledaagse activiteiten kunt blijven uitvoeren op een verantwoorde manier. Ademhaling, ontspanning en gunstige bewegingen worden ingeoefend die je thuis kunt toepassen. En het is een gezellig moment om sportief samen te zijn.

Inschrijven na intake en oefentherapeutische diagnose. Vergoeding vanuit de aanvullende verzekering

Trainingen in het Diemerpark

Woensdagen van 9:30 tot 10:30 uur

Wil je weer beginnen met hardlopen? Doe dit dan met behulp van de methode Mensendieck bij Suzanne van Ee. Als je minimaal 1 uur achtereen kan wandelen, kan je starten. Lichamelijke klachten of blessure-gevoeligheid worden vooraf besproken en begeleid. Training vindt plaats in het Diemerpark.

Uitgebreide intake en begeleiding door oefentherapeut. De vergoeding is vanuit de aanvullende verzekering.

Het vertrekpunt is de praktijk aan de Maria Austriastraat 117.

In de cursus start je met technisch verantwoord kleine stukjes hardlopen met gebruik van maximale voetafwikkeling, bekkenbodemspierinzet, goede bekkenstand, rugstrekking en armzwaai. Tijdens de trainingen wordt ook aan je lichaamshouding gewerkt.

Bekken- en Bekkenbodemtraining 

Donderdagavonden van 20:00 tot 21:00 uur

Om te starten in deze training is het soms nodig (afhankelijk van evt. klacht) om eerst een paar keer individueel te oefenen.

Inschrijven na intake en oefentherapeutische diagnose. Vergoeding is vanuit de aanvullende verzekering.

In deze cursus wordt je je eerst bewust van de bekkenspieren en leer je hoe het bekken zich verhoudt tot een gezonde lichaamshouding. Je doet oefeningen om het bekken te versterken en te coördineren en daardoor je (pijn)klachten te verhelpen. De bekkenbodemspieren zijn niet alleen het sluitstuk van het bekken maar vormen een mogelijke oorzaak van je klacht. Denk daarbij aan pijnklachten van de lage rug, bekken en/of urineverlies. Door de bekkenbodemspieren goed te leren aanspannen en ontspannen op het juiste moment tijdens je dagelijkse activiteiten kun je deze weer gauw hervatten. Het doel van de cursus is dat je doorstroomt naar de sportieve activiteit die het beste bij jou past.